söndag 12 april 2020

Till alla mina älskare

( om jag haft några Lol har alltid bara velat skriva så)

Om allt du haft i morgon
är det du varit tacksam över i dag
vad hade du haft?

Du frågar hur jag mår?
svarar inte ,inget är så ointressant
det ändras hela tiden & påverkas
av hur vi sannar det genom att prata om det så pass på den
du tar en klunk kaffe suckar och säger " jag längtar tills allt blir som vanligt igen"
som alltid så önskar jag att jag gått till fiket själv
inget sällskap är (tyvärr) bättre än mitt eget
tänker att du är efterbliven
det finns inget vanligt
det kommer aldrig bli som förr
det blir det aldrig
kanske när våra kroppar är tömda på alla föreställningar om vad vi tror oss ha rätt till
flyga tex jag har sagt / skrivit det 1000 gånger: om det varit meningen hade vi fått vingar

För alltid: du kan inte göra något mot mig jag kan bara låta det ske
& till sist Love om livet aldrig varit svårt hade det inte heller varit lätt
Botten baby är aldrig djupare än orsaken
Jag ger inga löften
men jag förlorar gärna mer än allt för dig
xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar