onsdag 13 juli 2022

Molganpojkvändreaming

 Något händer med Stockholm varje Juli 

jag har upplevt 22 stycken i den här kroppen nu

staden är stilla som luften när man hoppar av ett plan i ett varmt land

hittar hela min och Giraffs mail konversation i natt när jag inte kan sova 

vågar inte läsa men den ligger där och brinner

hade dött för alla mobiler som innehöll våra sms 

men man tänker ju aldrig på när någon lever att det här måste jag spara om någon dör

Någon annan frågar om "alla jag skriver om" det är just bara alla jag skriver om 

jag är poet har livlig fantasi och extremt nära till akut förälskelse

i verkligheten har jag inte ens kysst någon på snart 500 dagar

Stör det dig? " Nej inget med dig stör mig Lotte det är därför jag vill vara med dig" 

( det är poesi och Molganpojkvändrömmar) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar