fredag 7 oktober 2022

Älskar allt som givits mig till låns


ingen relation som isolering eller begränsning

att veta att i natt är vi svagare och starkare

att vara allt som ingen vet men det som syns i ögonen

en hemlig natt i en hemlig stad i en hemlig kropp

älskarinnans dramaturgi to the bone  

min kärlek har ingen gräns

min kärlek har ingen ålder

min kärlek har ingen tid

du kan vara hur långt bort du vill

du är ändå alltid här

som gud


gathunden utan roll

lämnad eller gick hon själv

en natt som stannar innanför trosorna

fullmånen drar

mätta mig

snälla


Döden som sista årstid 

hon dog med en handgranat i fittan

spindlar i munnen

efter tusentals tjänade timmar på mattan 

ett evigt nu

ger upp allt för framåtrörelse 

där de nya dikterna skrivs 

Jonatan Leandoer 

jag ser ljuset 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar