onsdag 15 mars 2023

Nortullsgatan något kallar på mig

 någon värld en omväg

 (det kryllar inte av sådana som får en att lämna precis allt för en natt med ett kom) 

sodavin och samtal som varar nätter igenom ,liv 

det är inte verklighetsflykt 

det är frid från verklighet 

tacksamheten över  att spegla mig i dig får mig att vilja ta av mig livet som ett par jeans 

och ge det till någon som aldrig upplevt vad passion gör med lårskåror och nervbanor 

vi måste minnas att ögonblicket för total förening samtidigt är ögonblicket för totalt sönderfall 

vetskapen om hur du känns när  du bottnar 

*Dagdröm:våren är synlig i ditt hår i Humlan du drar in mig i Rhodondendonbuskarna  här! säger du och ler ditt sjörövarleende blundar du drar ner trosorna  med höger hand käkarna låser sig för dig här

lika barn leka bäst  lika övergivna som syskon i varandras munnar genom en tjarlenpåse trycker in tungorna  hårt i varandra genom plasten försöker tränga genom huden och inte ens det vore nära nog *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar