torsdag 4 maj 2023

Skriv till mig

 att det gick för dig med bara mina ord 

för att dö av kärlek som i sagorna är det precis så här livet ska levas

kuken bultar som ett fågelhjärta 

om du inte velat ha  min uppmärksamhet hade du blockat mig 

tvätta mig som katter gör 

det bästa vore om jag åt upp dig hade dig i magen för alltid

sen tog jag en mintmatcha som om det skulle komma i närheten av något jag behöver 

jag ber inte för mitt liv längre är det därför jag är kvar?

andetaget (inte heller det tar jag för givet) 

du är den instinktiva känslan av förlust jag bara inte kan skaka av mig 

du bör straffknullas för ditt lilla skrivprojekt 

eller en glass på Snö den med rosmarin och brynt smör 

ditt namn på skärmen ( det vill jag ta för givet ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar