tisdag 25 juli 2023

och jag ägnade en livstid åt att försöka bli älskad

 pånyttföder dig i 3 olika koreografier 

ropar 

jag kaller på deg 

 tror inte det finns gränser eller regler för när man får ropa på någon

varje dag är det någon som ropar genom mobilen i en film 

i en kö på Maholo 

jag ropar alltid på instinkt eller på lust på allt från pojkar till maträtter

just nu skriker jag rakt ut efter potatisgratäng 

klitoris huvudströmbrytare "visat" 

mitt rop är kött djur intimt envist  manande trakasserande 

den säkra osäkra gråzonen att ta varje chans att försöka 

vill begäras det är allt överskriften är inte sann 

jag vill att du vill ha mig 

att du blottar din åtra visar kuken 

vill att du känner dig smekt av min text hållen 

intimiteten tilliten ett "sänd" och man går rakt in i en annans mellangärde

distansens omslutande 

förtrollningen svävar över nätet det finns relationer som aldrig når verkligheten 

vi kanske aldrig möts men jag vill att varje gång jag skriver till blir en mental föreställning

kroppar förbinds förlängs med ord vänder tillbaka mot avsändaren

en slags spegelberöring synestesi jag känner vad du känner när du läser vad jag skriver till dig 

precis som jag alltid hör musik i färg eller känner smaken av ord i munnen

kärleken existerar parallellt i olika versioner samtidigt 

du kan vara i en  långt delad ömhet men samtidigt existera i en ny förälskelse 

drar hårt i mina öronsnibbar lyssnar på dig i lurar 

om jag försöker förstå eller förklara faller det platt 

det finns rörelsemönster en speciell frasering ett tics sättet du kollar under lugg på utan att riktigt ha en

det är inte möjligt att förstå en känsla bortom tanken om den 

I ADORE YOU FÖR DU ÄR SINNESJUKT BEDÅRANDE STJÄRNSTOPP


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar