onsdag 28 februari 2024

Skottdagen och jag kanske borde fria istället för nudes

 det är klart jag undrar hur långt bak i tiden jag skulle behöva gå för att förändra nuet

eller var allt för sent redan när jag föddes?

det fanns ett då dansarens tveklöshet 

det finns ett nu ett bomullsinlindat liv

jag är ett enda stort försvar

om jag kunde gå tillbaka till 2000 så skulle jag göra det

inte göra något annorlunda

bara leva allt en gång till 

och hoppas att jag hittar dig fortare 

för er är det bara ännu en dikt 

för mig är det livet 

livsavgörande 

och det hade räckt att bara 1 person förstår vad jag gör 

jag hittade mitt språk långt före jag började plugga 

så inget har format mig vilket jag är tacksam för kan se på 2 rader om 

någon läst på Biskops- arnö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar