tisdag 24 mars 2015

Godmorgon M

Välbekant knäskål kysser haka vakna
Persienner sol rinner genom strupe tränger ut allt du
som inte pressats genom tangenter/pennor
Du kan inte bo här för alltid älskade du
Jag måste hinna bli älskad tillbaka en gång i livet
innan ungdom tuggas sönder helt
Han från tv säger jag är bara barn för honom
han bjuder på perfekt ljumma drinkar
som får fastfrusna tungor att lossna
ja jag säger säger att himlen är för blå
för att vara sann utanför hans fönster ovan staden
& att mn kropp slutat växa det är sant
Sen säger han att det är som att varje ord jag lämnar
är en brinnande kägla
att varje ord skulle kunna vara en separat skogsbrand
att jag ber om att tändas som tomtebloss
som alltid ber alla mig om sanningen
ingen kan ta den
jag går fan inte på den en gång till
sväljer drinken mjukt
kollar messanger 1 min sen du var inloggad säger måste gå
och det är verkligen sant jag måste få luft innan du kommer ur halsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar