lördag 21 maj 2016

När livet ger en precis allt inom loppet av 3 sekunder

Så möttes vi hörnet Östgöta/Folkungagatan
Du hade nog önskat att du var nån annan då än pappan och barnvagnen
Jag hade nog önskat att jag var nån annan då än hon som kom direkt från klass
Men nu ville universum inte rockstjärnan och poeten så jag log först mot dig sen mot min bakgrundsbild på dig åt rösten av dig i lurarna och merchen med din print jag bar i höger hand & susade vidare mot Mosebacketorg undrar om du va uppmärksam nog att se att jag lindat en scarves runt handleden som du brukar
*****
Jag har varit ganska illa ute fysiskt och psykiskt dem senaste veckorna antagligen årets sommarkollaps i förtid men Jag -livet 1-0 där och då  sen träffar någon som läser vad jag skriver här och han sa så gulligt "eftersom du är med om så spännande saker i livet är det typ din skyldighet att dela med dig så vanliga människor som jag står ut med livet"
Hittar också världens vackraste poet Niklas Mesaros lyssna på hans "Sjöhästar" jag tappade andan och grät en sekund in typ annars läser jag mest Lo Kauppis bok hon gett mig så fort jag är klar ska jag tacka henne för hon överlevde -herregud!  Vågar inte kolla något om Kattpojken på sociala media har ej vart inne på hans fb och insta på över en månad vågar inte känna mer /veta mer än jag gör men känns som om han lämnar landet närsomhelst nu det känns liksom jobbigt redan nu att jag inte kommer kunna gratta honom på födelsedagen
Jag älskar dig (failar i natten gogglar ditt namn och hittar en intervju från 2007 läser att du jobbade på teatern mitt emot mig då och i retrospektiv  minns jag nog hur du satt utanför och rökte jag visste bara ännu inte ditt namn eller att du skulle bli mer än allt för mig )

2 kommentarer:

  1. En varm kram.. bara det. Ibland har jag inga klokord och då skickar jag en kram istället.
    Liv

    SvaraRadera