onsdag 22 maj 2024

Jag är ett självförsörjande kärl

 kreativ i mig själv utan andra av mig själv 

gråten i såsen i Gamla stan 

allt som bara menar väl men slår rot i ens själ

vården som dränker en en bra röst kostar pengar 

söker skydd på ett bibliotek 

det är inte första sommaren i Mexico är det så varm att djuren trillar ner från träden som äpplen och dör

ingen vill gå in nu och ingen vill avstå någonting 

mörkret håller tätt ljuset läcker in i mitt lägenhetsslott på 24 kvadrat där allt är drömmar

vill snuska mig med dig som i en Harlequin

du som ett blåmärke som aldrig går bort 

stegens frasering

konturen av en kuk som bara knullat av artighet de senaste 10 

artighet som förblödning 

om en random till frågar vad jag ska  göra i sommar skjuter jag 

Jag vill att du sjunger damn i wish i was your lover på min begravning 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar