torsdag 30 maj 2024

Trädgården jag var 27

blev till framför som jag gjorts för 
Petter eyn & Sleepy blundar och jag är i ett annat dess 
 allt är framför mig igen 
dör för den känslan men att leva för något är större 
nuförtiden smärtan är allt 
du lever än Lotte lev med det
ingenting för alla 
allting för några få 
det är okej att vara svag 
men inte att leka kurragömma 
någon livsviktig i vimlet 
en famn tryggare än hela min samlade barndom 
avståndet mellan min hjärna  och mun har aldrig varit längre
blundar igen och helikoptrarna dånar under bron 
tänk om jag sa " jag gör vad du än ber mig"
och du tog tag i min arm sådär som bara M gjorde 
 sprang rakt ut i gatan vid Clarion hotell in under en lastbil som stannat för rött
vi kysstes i vad som kändes som en evighet utan att ta luft tills det växla om till grönt 
öppnar ögonen är 47 igen köper en mangokvarg på vägen hem som jag äter ståendes 
det som aldrig riktigt fötts kan aldrig riktigt dö 
jag har dig kvar 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar