lördag 8 april 2023

Det fanns ett jag som var någon annan med samma namn

 nuförtiden är jag bara en uppsamlingsplats för tystnad

någons tv på mute  

att ligga i en annan sida stan istället för jämte dig 

är att gå miste om var natts dröm 

ser nackar i Björns trädgård och ber

ler och sätter på mig bilbältet i taxin bara för att simulera närhet

har inte talat med någon jag inte betalat eller någon som betalar mig sedan i torsdags

möter ingens blick i onödan speciellt inte min egen 

önskar jag ville vem fan som helst 

så som jag verkligen försökte gilla hästar på 90 talet 

någon som viskar i luren: baby jag är snart hemma finns det mjölk?

jag hatar ditt ringfinger 

jag önskar att jag inte ville gå hem

att jag orkade sätta allt på spel

igen igen och igen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar