onsdag 18 september 2024

barn som växer upp i trygghet utvecklar ofta inget 6:e sinne jag har även ett 7:e

  tror ändå på förlust som något legendariskt 

ber om att något lika viktigt ska entra min värld under högmässan 

tänder ett ljus undrar om du är på Rockbjörnen 

att älska dig är som att vara i en Tim Burton film som aldrig tar slut 

att hitta dig i varje dikt jag läser 

vem är du mest lik i romanen 

att varje teater hitta minst en känsla jag känt för dig 

att gå på spelning efter spelning oförlöst för att ingen gör det som du 

att se dig i någon annan under varje promenad jag tagit sedan 2022

och eftersom jag tidigt utvecklade ett 7:e sinne känner jag allt du känner 

det är väl det plågsammaste eftersom jag vet att du inte känner som jag tillbaka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar