onsdag 11 september 2024

likt döden svänger jag av

regnets dissonans du skulle kommit i april maj juni juli augusti 
nu som allt annat är det försent och för mycket
September är den varmaste någonsin och jag börjar naila tempot i pilates 
svalnar av min fettring glipan mellan flickan och undergången
saknar bildning östrogen män i allmänhet 
dig i synnerhet 
nätterna äntligen längre dagarna kortare allt mjuknar
sommaren tar mer av mig och jorden för varje år
kyrkans nåd det spelar ingen roll vad du tror på 
utan hur tron förvandlar dig sa teologen 
reversed pubertet hur är jag i klimakteriet på ett andligt sätt?
kände pyttelite lust efter lunch 
skammen över hur jag pratade in ett röstmess till dig på väg hem från bion som om jag kände dig
barnet som aldrig kom 
de döda hundarna
vigselringen och sen hur du viskar " du är en dröm" 
 önskar att det var sant 
att jag hade en hämnd för allt du lämnat väckt i mig 
skulle verkligen vilja ge illusionen om dig mening
gå ner på knä bli vald bara en gång 
ingenting är viktigare än poesin allt annat är bortkastad tid 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar