tisdag 10 september 2024

fortsätter ni så här har vi snart inga motsatser kvar

  väljer blicken du har när alla andra gått hem 

det är morgon och jag vet ännu inte vilka ord som kommer att komma till mig 

eller vad en utgivning verkligen skulle göra för skillnad 

skulle gärna vara Jinders assistent men det var 24 år sedan jag körde en bil och jag har precis lärt mig copypaste

det känns inte längre som om jag bor i samma värld

 en stolthet över det jag överlevt 

speciellt det här året när jag tillslut lärt mig att sätta gränser

det är på många sätt det som får mig att skriva

eller lilla Lotte det är hon jag borde tillägna alla dikter 

inga fler rockstjärnor och skådisar

allt händer mig för att jag ska skildra det 

 som om min existens upplöses i era hjärnor

jag gick ensam och fri in i det tredje årtusendet 

jag kommer gå ensam och fri ur det 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar