onsdag 18 november 2015

Du fanns Du finns

Du fanns
Du finns

Jag har väntat 4 år på dig det borde varit jag
Psykolog säger att du nog testar mig
Det är det vanligaste att göra när man blir trängd -slå bort
Man tror man räddar den andre att undkomma sig själv

Jag vet inte jag har läst dig i allt du inte säger

slickar sår viskar till dem hur mycket vi älskar dig
du är det ärligaste jag varit mot
en ära i att precis inget fick bli osagt
allt är sagt
allt är skrivet
du är tatuerad på min kropp
Tar på mig den stora svarta halsduken & drar runt Djurgården oklart om jag vill hålla hösten ute eller om den håller allt du i bröstet kvar på insidan

Jag kan dig på det sättet att varje Söndag kommer du få något speciellt i blicken
du vet inte om det men det är Djuret som lockar
du kommer andas häftigt röra dig forcerat mot Söder
din tunga vet och dina huggtänder

Det är inget jag är stolt över men jag vill ha dig ännu mer när du är någons

/Djuret


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar