söndag 8 januari 2023

Det växer blommor ur halsen när du svarar mig i halsen har jag mina förkänslor

 blir våt av en mening+smiley i en deprimerande liten lägenhet på södra sidan 

i våra bästa stunder är vi alltid utelämnade tänker jag och svarar  svagheter tillbaka 

vet egentligen inget om dig utom det jag begär men det känns som om du luktar äpple

och läder som att det tar tid innan du pratar med någon om morgonen

förgängligheten hack i häl så du håller dig sysselsatt 

vet inte om du håller trohet högt för jag har hört  att du är gift?

 har sett många äktenskap där båda är trogna och ingen är lycklig 

jag tror bara man kan vara trogen sig själv 

ber om att du är en sån som säger nej men menar jag 

att du tar dig in i mina dikter

in i mig

dina overkliga händer jag skulle ta dem utan att fråga 

lite som en tjänst för oss båda lite som James Bond 

Alla rubbas någon gång 

du är en sån som tränger igenom tusen världar 

utan att egentligen veta något om dig så vet jag att jag aldrig någonsin skulle kunna säga nej 

du är en sån som kan locka till sig hondjur på deras bröllop 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar