tisdag 24 januari 2023

Hur håller man ?


I nuet har jag ingen utom dikten

du frågar om jag onanerat och tänkt en död person?

Jag svarar Heat Ledger

men vid liv såklart + smiley

våra meddelanden är en förlängning  av kroppen

kanske finns det någon som har dig som sitt livsprojekt

att få dig fast

för tidigt

eller för sent

jag har bott på 23 kvadrat i 23 år nu

en madrass på golvet

jag undrar hur det är att vara Ruben Östlund

om han ens runkar själv?

Kommer i håg att Micke sa att gränsen gick när någon försökte snyta honom på Mission impossible set

jag skriver det som är över

har din merch på jobbet

en elev frågar om jag gillar ”bandet” ?

Vill svara att jag har dig i munnen

att du stelnat där

tar på mig headset och svarar över hela klassen

de är så jääääävla bra”

brev från inkasso mitt liv har inte precis that Ruben thing going on





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar