lördag 28 januari 2023

På liv & död

mina händer skriker rakt ut ur texten
dikten bönar om handgrepp 
smält röst melted voice 
det rinner när du säger åt mig att spotta först 
tänderna blixtrarna nackgreppet att få lägga nacken i en mot  hand 
insomnian och sockerätandet går hand i hand 
celibatet on the top ju längre det går ju fetare blir jag
vet inte längre vad som är hunger eller neuros
att glupskt vilja fånga någon tagen 
jag kan inte bry mig om det
 har för lite tid kvar att leva 

att hata nästan all poesi att hata alla stilistiska             grepp       de        som 

      skriver                 poesi   så 


         här 
skriver att jag önskar att du vore här nu 
att jag vill prata med dig tills jorden går under 
du svarar att det inte skulle bli så bra du är stenad
attarax +attarax +propavan = ännu en vaken natt oknullad 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar