söndag 12 april 2015

Jag har ett ja för alla dina kanske
kom & ta mig
för jag går ännu bara jämte allt
och hoppar jag nu
så är det inte för att landa


xxxx
varför är du tyst
varför är du inte en medmänniska
du måste hata mig
inte ens min värsta fiende hade jag inte svarat i nöd
inte för att jag har några fiender men ändå
vill förstå
jag vill verkligen det
vad skulle du ens kunna hata mig för
likgiltighet
 likgiltighet hade inte läst mig
hat
hat hade tagit bort mig
att du inte tar bort mig är liksom allt jag har att gå på
varför tar du inte bara bort mig
har frågat alla mina psykologer
för jag vill förstå dig
 vill vänta
vill stå kvar
vill allt ska bli värt 
vill att det största segrar
vill att jag känt rätt sen dag 1

Tills du ber mig dra står jag kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar