torsdag 22 juni 2017

Det är så lite om oss som har med dig att göra

du glider allt längre bort och det är nog med flit du är för snäll för att säga något
jag tror att du tänker om jag inte matar henne alls dör hon
det är bara det att jag är uppvuxen på smulor så jag klarar mig lite längre än dem flesta
det mesta pågår i mitt huvud där hoppet bor jag blir hög på fantasier om oss
hur ett liv skulle vara om vi delade dagarna för det mesta håller det mig sysselsatt
jag vet att du skulle ha det roligare med mig men du envisas med havregrynsgröt när du kan få prinsesstårta då och då tränger verkligheten igenom jag blir ledsen när jag inser att jag är ensam i oss
det värsta är när jag försöker lämna och du inte gör motstånd alls det är då jag fattar hur lite jag betyder för dig det är som det är
 årets värsta dag efter jul och nyår är här den enda aktivitet jag vill göra idag är du +jag jag vet inte varför jag inte når dig eller varför jag står kvar när du så tydligt inte vill leka ens i hemlighet det är som det är men rår inte för vem man blir kär i och bara för att du inte är kär tillbaka så gör det inte min kärlek mindre värd min kärlek till dig är värdefull med eller utan dig i oss
men det är klart jag skulle ljuga om jag inte sa hur skönt det skulle vara att bli älskad tillbaka en första gång i livet jag har väntat 40 år på besvarad kärlek så jag antar jag kan vänta lite till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar