onsdag 7 juni 2017

Natt trafiken tätnar

fler i ledet
han som jag kunnat vara mamma till
han som skulle äta mig levande om jag lät han
han från förr som krossa mitt hjärta
han med läppar som Mick Jagger
jag vill fan inte lämna dig babe
men jag kan inte ha dig att jämföra med
om du inte frågar mig om verklighet före veckan rinner ut får det vara över
för nu
vi kanske hittar ett sätt att inte nudda i framtiden men i
nutiden klarar jag mig inte mycket längre utan dig
(och jag har redan ont i magen över att bli ensam kvar här i sommar)

jag lär dig att allt inte behöver sitta ihop
ibland är det lättare när man inte blandar ihop sig med allt hos en människa
du lär mig om tillit och hur det känns i kroppen när någon står kvar när man sagt sanningen
du gör mig aldrig illa jag gör dig aldrig illa
Vi lär varandra allt om njutning
din hud mot allt levande i pojkform
så länge jag finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar