fredag 9 december 2022

Vi två finns på samma sätt som en sinnesstämning

 ber en stilla bön om hudlöshet 

redan när jag skriver längtar jag dit igen

suget efter det inbillade är en ytterst verklig känsla

förfärliga försök att fylla det existentiella slukhålet 

det betyder inte ett skit om jag vet vad som är bra eller dåligt för mig

min ensamhet är kroppslig jag kräks skakar tänder kryper i hop 

köper rosor vem ska jag lura jag hatar vanliga människor och deras vanliga jävla liv 

hur mycket smärta behöver jag uthärda innan jag slutar jaga det onåbara

förr eller senare faller mörkret Romeo och jag är bara en knarkare bland många

 gör allt för att få spegla mig i ljuset ju mer jag jagar 

ju större tomrum på andra sidan 

betyder det att jag ska sluta försöka 

tvärtom alltid jaga lyckans nidbild 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar