onsdag 7 december 2022

Dopamin påslaget & rosenkvarts suget

 det är så mycket jag inte säger för att inte skrämma  dig som 

om vi haft andra förutsättningar hade vi kunnat laijva  min favoritscen i filmen då

säger jag inte håller andan och mitt lilla liv i kupade händer 

skriver till Gio för distraktion det hjälper inte 

det enda sättet att överleva är att acceptera den totala tomheten 

att inte försöka stoppa in någon där 

försöker ändå med varm choklad & vispgrädde 

behöver inte alla få en kick från någon annan slags yttre existens

som befriar en små små stunder från sig själv 

det kan inte vara någon för verklig för välbekant då uteblir rushen 

och jag är beredd att bli straffad för brottet jag inte ens begått 

om jag inte fanns då skulle jag kunna glömma dina  ögonhålor

du är mitt byte mitt kött mitt kön 

om du inte fanns då skulle allt vara enkelt 

lungorna sprängs av suget flädersaft rinner längst låren

jag hör vargen yla 

i våra  munnars hålrum blandas månsaft och du trollar fram ett extra liv ur min kropp 

på madrassen som är för trång för två att sova på 

men nu gör jag ju inte sleapovers 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar