måndag 26 december 2022

När jag försöker uppfinna hjulet förlorar jag mig själv


det räcker med sanningen 

poesin är den mest fulländade närvaron 

och om vi kommer till dig så är det otroligt att våra vägar aldrig korsats tidigare 

om man skulle stoppa 10 random dudes + Mick Jagger på rad 

skulle även den som aldrig sett Stones peka på Jagger och säga 

-det är han som är rockstjärnan! du har det 

det är så jag bäst förklarar det 

jag ska göra mitt yttersta för att finna din akilleshäl 

wtf gör du ens i den här dikten? Den skulle handla om mitt skrivande 

och kanske om Jonas Karlsson 

fuck off!

eller fuck me! När jag kallar 

du är varningsflagg snedtändning grön prick left hanging på messanger

men du är den enda som manar till andnöd

ingen walk in the park precis men nu har jag aldrig valt det lätta i livet 

det är ointressant 

mitt skrivande är ett vansinnesdåd och så är du 

kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar