måndag 26 september 2022

Jag tror Dylan kommer i dag


 mammas flanellskjorta 

gråten över knäskålarna 

man vet inte vem man blir i hop med 

men alltid vem man lämnar 

jag minns vad allt betytt 

tro inget annat 

jag vet  inte hur det är att invänta en natt tillsammans 

 utan att vara på väg någon annanstans än mot sanningen

fortsätter jag för där känslan övervinner förståndet finns liv 

den femte dimensionen 

någon har alltid ondare är hungrigare mer ledsen 

knappt vuxit färdigt

 sen är det slut 

det är en speciell sorts saknad i en viss längtan 

över allt som aldrig blev 

förvandlas till en stum sorg mantel 

paradiset en början som slår ut allt 

jag kan inte värja mig mot dig som jag alltid vänder bort 

livrädd för vad någon ska hitta  i mig eller saknaden av 

jag har verkligen inget annat att erbjuda dig än mig 

förlåt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar