tisdag 27 september 2022

Stockholm släcker

 

Jag är min egen hund

jag får inte dö



baby jag har dig på tungan och mellan tänderna

bekänner att jag fantiserar om dig

och det vi aldrig kommer ta i munnarna

tänk om du längtar som jag

tänk om vi varit främlingar då kunde vi haft sex

tänk om du var hela mitt universum och jag var din musa



alla är försvunna eller är det jag som försvunnit

missförstå mig inte jag vill vara en hemlighet



Varje morgon är en natt mindre



jag kan släcka alla lampor bara jag får knulla igen



poesi är som personsökare

bip bip! Ett steg närmarare

jag kanske bara hittar på allt



Låt mig bli en paralellverklighet

vi äter upp varandras svält

jag läser högt för dig

vi ensamma på madrassen

(du finns inte)



vill ha dina ögons fingrar inte din hjärnas

känslan bortom tanken om den



om en går sönder

och den andra går



vill sitta i ditt kök och se dig göra pappagrejer

(tror jag)



jag är min egen mamma och pappa

jag är mitt eget barn

min egen kille

håller mig själv i handen

min egen hund

jag får inte dö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar