måndag 5 september 2022

I nästa liv vill jag bli en bakelse

 

På ett kvitto från Organico helt utan red: Att äntligen passerat sommarens bur

inuti en fågelunge som slår oavbrutet med vingarna

jag lever än horunge!

Drag i nackrosetten

sagt om hans kön ” det smakar annanasmarsipan”

mellanstadiebarnen med sina Monkipåsar äcklar mig

de har mer cäsh än jag

köper ut cigg till en av dem vem är jag att säga nej

röda långa lp

nu väntar jag igen

det tickar på och räknar ner

vill aldrig bli kvinna

kan andas i september

min bomber skyddar mig

han på Tinder som spelar kontrabas

precis den här temperaturen tack gud!

Jag är 45 år och bara mig själv

vad kan jag göra för att bli en människa

man svarar ?

Varje dag förlängs flykten

en mjuk kuk kan vara så mycket mer poetisk än en dikt

avväpnande

ska köpa keso banan tranbärsdryck

ser dig fortfarande i alla mötande fast jag aldrig ser dig

förmodligen för att du är en horunge än

vill ta bilder i tvättstugan

men är ur form tröstäter varje dag

min nakenhet är inte sevärd atm

i nästa liv vill jag bli en bakelse





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar