söndag 21 april 2024

Biljettflicka

 stålblåaprilluft i ruset av beredskap 

bortom likformighetens formation 

olikhetens skattighet 

hur skulle jag annars veta om ljuset om jag förträngde mörkret med tabletter 

min hjärnas blinkande dioder 

endast ren fantasi kan föra dig till mig eller månen

ta mig till en plats där ingen stannar när relationen är slut

aj love jo med och utan byxor

varför utrotas aldrig barnfamiljer på cafe söndagsmorgon 09:00

vi är ett bål i varsin föreställning där vad som skulle kunna varit är allt

du blir min död

du blir min död

du blir min död 

oavsett hur mycket jag betalar är jag den hon som är där 

i ständig  beredskap 

försöker vara någon som njuter av sällskap 

någon som inte spyr om maten när det var för mycket ljud omkring hon 

någon som inte funderar dygnets alla vaknar timmar på hur allt kunnat vara om du bara

eller om jorden  var för någon som mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar