måndag 21 november 2022

Det är inte du


förminska det inte 

det ligger nära såklart 

 som att säga jag älskar istället för jag älskar dig

bad en stilla bön att du skulle följa efter mig in på toan 

knäppta händer 

rakad fitta 

såg dig bara på tronen aldrig i ögonhöjd 

motstod samtliga impulser att gå fram  ta cigaretten ur din hand och pressa den mot läpparna

vadade hem hornsgatan var venedig i natt 

röker under fläkten äter keso ur paketen 

 luren förblev död 

det är jag som gör er speciella utomjordliga 

jag måste sluta med detta lajvande  ni är bara rädda småbarnsfarsor 

det är inte du det är du:et i dikten 

Jag:et i dikten är däremot alltid jag och hon ska kunna göra mer än vad jag kan 

hon knullar funkar tål alkohol  alla blir kära i henne 

men jag lossar nu hursomhelst baby  pallar inte med fler vardagliga saker i mitt liv

inget tröttar ut mig som verklighet 

och jag känner mig som en bortskämd horunge 

som bara har mig själv att ta hand om 

men du jag gillade verkligen dig 

det hade kunnat bli något stort 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar