fredag 25 november 2022

Jag har ljusrostat kaffe nu när jag får det av en vän


vikinganatt inget gör mig så trygg som blodbad

 om det är dina 

en gräns är en plats där man ger vika eller vägrar göra det 

när man rört den kan man vara säker på var den går 

känslan måste vara starkare än förnuftet 

längtan är lika delar åtrå och avsaknad 

om man inte riskerar något med mig kan man likaväl säga pass 

Du är en sån jag vill ligga i en 60 säng med 

så börjar du igen tränar min puls blöter ner allt 

Skönhet kan var nog till en början

 men i slutändan handlar allt bara om en längtan efter något oupplevt 

den tunna linjen mellan ett hem och en tragedi 

inget är mer fel än att försöka få mig med tystnad 

 oangelägna människor provocerar mig 

när jag ser alla er som inte svarar på stan vill jag skalla er 

det är sant 

eller ni som blandar ihop mig med poesin 

letar efter sanning du:et i mina texter 

det är som att fråga vem är du:et i Youtube?

inget är så förminskande eller begränsande 

Du kanske aldrig funnits 

känslan måste vara starkare än förnuftet 

det måste finnas en risk i alla relationer och uttryck 

säg sanningen var snabbare än mig ta en risk 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar