lördag 26 november 2022

En vacker dag behöver jag inte stå på händer för att någon ska lyssna på mig

 den dagen är det bara en vacker dag

på min gravsten " Nu behöver hon inte längre gripa efter halmstrån" 

Ögats pendel rörelse mellan två människor som älskas samtidigt 

existensen lika tunn som ett andetag 

Nej hon är ditt gamla liv 

jag är ditt nya 

mina första 20 år i diagonaler resterande i djurpositioner 

våra yngsta begär lämnar oss aldrig 

Leken : den som sväljer stoltheten först vinner alltid 

vad är ett äktenskap om inte en början på ett slut 

skriver till dig fast jag inte borde 

men lust måste gå före allt annat 

ser Yung Dracula  på stora  scen och tänker att gud måste varit extra generös med din benstruktur 

är på fyra bibliotek utan att hitta vad jag vill läsa för dagen 

därför skriver jag för att ingen skriver det jag vill läsa 

det var exakt samma anledning som jag började undervisa yoga 

säger inte att det är bra bara att det saknas 

kroppsdelar i nästan alla dikter

håller om skaftet till en amaryllis mitt emot t jarlen 

hoppas nå din svagaste punkt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar